Voorlopig Ontwerp Traversen N290 en N689
Zeeuws-Vlaanderen
Provincie Zeeland heeft twee traversen binnen de bebouwde kom van Kapellebrug (N290) en Kuitaart (N689) in beheer. Beide kernen liggen in Zeeuws-Vlaanderen en vallen onder de gemeente Hulst.
In Kapellebrug is het wegdek + fundering aan vernieuwing toe en moet een deel van de riolering worden vernieuwd. Van 'gevel-tot-gevel' dient de bestaande situatie te worden vervangen door een nieuw rijbaan, fietspaden en trottoirs. Knelpunt is het smalle dwarsprofiel en de drie tankstations die het dorp rijk is. Kapellebrug grenst direct aan Vlaanderen en de diesel is hier goedkoper. In Kuitaart zijn enkele jaren geleden snelheidsremmende maatregelen voorgesteld en voor een deel ook gerealiseerd. De huidige situatie voldoet niet: Het fietspad is smal, aanliggend en dient voor twee richtingen en het gemotoriseerd verkeer rijdt te hard. De daarmee samenhangende onveiligheid wordt als knelpunt ervaren. |
Eindproduct: Voorlopig Ontwerp, SSK en LCC
Onder projectleiderschap van De Baan Verkeersadvies is in een goed half jaar een Schetsontwerp en een Voorlopig Ontwerp voor beide traversen opgesteld, inclusief maatregelen in het kader van duurzaamheid en inclusief kostenramingen (SSK en LCC). De beide dorpsraden en andere belanghebbenden (Fietsersbond, busmaatschappij, VVN, Vlaams Gewest) zijn betrokken via interviews en workshops. Het eindresultaat van het project is in nauwe samenwerking met Provincie Zeeland en Gemeente Hulst tot stand gekomen. Voorbeeld: Op basis van wensen vanuit de dorpsraden en belanghebbenden die op het Schetsontwerp zijn gemaakt, zijn gedetailleerde voorstellen gedaan om tot het Voorlopig Ontwerp te komen. In Kapellebrug is het project naar het noorden toe uitgebreid met een parallelweg en een enkelstrooksrotonde. |
Uitvoering in samenwerking
Voor dit project is De Baan Verkeersadvies een samenwerking aangegaan met Geo Infra BV. Het ontwerpwerk, duurzaamheid en kostenramingen heeft Geo Infra BV uitgewerkt. De verkeerskundige kant, de verkeersveiligheid en het project- en procesmanagement pakte De Baan Verkeersadvies op.
Voor dit project is De Baan Verkeersadvies een samenwerking aangegaan met Geo Infra BV. Het ontwerpwerk, duurzaamheid en kostenramingen heeft Geo Infra BV uitgewerkt. De verkeerskundige kant, de verkeersveiligheid en het project- en procesmanagement pakte De Baan Verkeersadvies op.
Project: Traversen N290 en N689
Uitvoering: juli 2018 - februari 2019
Opdrachtgever: Provincie Zeeland
Uitvoering in samenwerking met Geo Infra BV
Uitvoering: juli 2018 - februari 2019
Opdrachtgever: Provincie Zeeland
Uitvoering in samenwerking met Geo Infra BV