De Baan Verkeersadvies
  • Home
  • Diensten
  • Expertise
    • Verkeersadviezen & second opinions
    • Verkeersveiligheid en -audits
    • Juridische verkeerszaken
    • Interim Verkeerskundige
    • Richtlijnen & Cursussen
    • Klankbord & Consult
  • Projecten
  • Contact
  • Zoeken
  • Home
  • Diensten
  • Expertise
    • Verkeersadviezen & second opinions
    • Verkeersveiligheid en -audits
    • Juridische verkeerszaken
    • Interim Verkeerskundige
    • Richtlijnen & Cursussen
    • Klankbord & Consult
  • Projecten
  • Contact
  • Zoeken
Foto

Audits uitgevoerd in 2019

Foto

Verkeersveiligheidsaudits in 2019

In 2019 zijn door Dirk de Baan van De Baan Verkeersadvies​  diverse verkeersveiligheidsaudits uitgevoerd. Verkeersveiligheidsaudits worden altijd door een auditteam van twee gecertificeerde auditors uitgevoerd.
​Één van hen is auditleider en de ander teamlid.
Bekijk Alle uitgevoerde audits (GIS-kaart)
Lees hier meer over verkeersveiligheidsaudits
VVA2 - Blankenburgverbinding A24
Het project Blankenburgverbinding komt voort uit het Masterplan Rotterdam Vooruit (2009) en verbindt de A20 bij Vlaardingen (noordoever) met de A15 bij Rozenburg (zuidoever) middels een nieuwe autosnelweg, de A24. De drukte op de A15 en de Benelux corridor neemt af en de bereikbaarheid van de Rotterdamse haven naar de Randstad verbetert. De A24 wordt ingepast in de omgeving en voorzien van een landtunnel op de noordoever (Hollandtunnel) en een tunnel onder het Scheur (Maasdeltatunnel).
 
Het werk bestaat uit de aanleg van de autosnelweg A24 bestaande uit 2x3 rijstroken, de genoemde landtunnel en watertunnel, een verdiepte aansluiting op de A20 (knooppunt Vlaardingen) en een hooggelegen aansluiting op de A15 (knooppunt Rozenburg). Tevens wordt de A20 tot aan Kethelplein verbreed. De openstelling van de nieuwe rijksweg is in 2024 voorzien.
Bouwconsortium BAAK legt de Blankenburgverbinding aan. 
De Baan Verkeersadvies​ voert gezamenlijk met Betty's Travels de opdracht van BAAK uit voor de verkeersveiligheidsaudit fase 2, 3 en 4.  Teamlid audit voor VVA2 is Domien Overkamp. De rapportage heeft het auditteam toegelicht aan het ontwerpteam van de BAAK en Rijkswaterstaat.
Foto
Opdrachtgever: Bouwconsortium BAAK
Auditfase: 2 Definitief Ontwerp
Auditleider: Dirk de Baan
Teamlid: Domien Overkamp
Datum rapport: 18-2-2019
KoVa rapportnr.: 18037

Foto
Audit in uitvoering
VVA3 - Hoofdfasering 0+1 A4 HRR/PRR Deelgebied 4 en 5
​Het project Rijnlandroute is in januari 2017 door de Provincie Zuid-Holland en Rijkswaterstaat gegund aan het consortium Comol5.  Het project betreft de verbreding van de A4 van 2 x 3 naar 2 x 4 rijstroken, de uitbreiding van de A44 van 2 x 2 naar 2 x 4 rijstroken en de aanleg van de N434 (2 x 2 rijstroken) die de A4 en A44 met elkaar verbindt. 
Deze verkeersveiligheidsaudit fase 3 betreft een langdurige fasering waarbij de A4 HRR over 1,5 km naar het zuiden is verlegd en direct tegen de A4 HRL aanligt. Deze fasering is noodzakelijk om het knooppunt met de N344 te kunnen aanleggen.  
De VVA3 is uitgevoerd bij duister in de nacht van 16 op 17 februari 2019. Om 09.00 uur diende de A4 weer te zijn opengesteld voor verkeer. 

Betty's Travels heeft de opdracht om alle VVA3's voor dit project uit te voeren. Dirk de Baan is daartoe als teamlid bij deze audit betrokken. Auditleider is Domien Overkamp.
Foto
Foto
Opdrachtgever: Betty's Travels
Auditfase: 3 Voor openstelling
Auditleider: Domien Overkamp
Teamlid: Dirk de Baan
Datum rapport: 19-2-2019​
KoVa-rapportnr.: 19003
VVA1  en VVA2
N629 Oosterhout - Dongen, inclusief aansluiting A27
​
De provincie Noord-Brabant wil de N629 grootschalig reconstrueren. Een van de deelprojecten betreft de aansluiting van de N629 met de A27, inclusief naasliggend kruispunt N629-Provincialeweg-Ter Horst.
Aan de westzijde van de A27 wordt het bestaande kruispunt N629-op- en afrit A27 uitgebreid, waarbij het kruispunten met een VRI (conform bestaand) word ingericht. Aan de oostzijde wordt een kluifrotonde aangebracht waarbij de N629 ongelijkvloers kruist en met op een afritten wordt aangesloten op de kluifrotonde. 
Marco van Leersum van Van Leersum Infra BV heeft De Baan ​Verkeersadvies ​ingeschakeld om samen het ontwerp te beoordelen. 
Foto
Opdrachtgever: Van Leersum Infra
Auditfasen: 
1 Voorlopig Ontwerp d.d. 11-3-2019
2 Definitief Ontwerp d.d. 25-6-2019

Auditleider: Marco van Leersum
Teamlid: Dirk de Baan
Kova rapportnr.'s:
​19008 (VVA1) en 19026 (VVA2)
VVA1 - N639 Kom Chaam 
De N639 is een provinciale gebiedsontsluitingsweg en verbindt de kernen Baarle-Nassau, Chaam en Ulvenhout met de A58. De Provincie Noord-Brabant voert voor de gedeelten buiten de kom in 2019 groot onderhoud uit. Voor het wegvak binnen de kom van Chaam is door de gemeente een verkenning uitgevoerd naar mogelijkheden tot herinrichting van de kom van Chaam. Daarbij is een ontwerp opgesteld waarbij een deel van de N639 binnen de kom als 30 km/uur zone wordt heringericht.  Het dilemma waar het auditteam tegenaan liep is het conflict tussen de instelling van de 30-zone zonder de weginrichting structureel aan te passen. De fietspaden en voorrangsregeling blijven in de nieuwe situatie gehandhaafd en het aantal voertuigen ligt rond 11.000 per etmaal.  Op het ontwerp is toch een verkeersveiligheidsaudit uitgevoerd.
De Baan Verkeersadvies​ heeft in opdracht van Provincie Noord-Brabant de verkeersveiligheidsaudit fase 1 uitgevoerd. Teamlid audit is Johan Vermeeren van VAGN. De rapportage is toegelicht aan de Provincie Noord-Brabant en gemeente Alphen-Chaam.
Foto
Opdrachtgever: Prov. Noord-Brabant
Auditfase: 1 Voorlopig Ontwerp
Auditleider: Dirk de Baan
Teamlid: Johan Vermeeren
Datum rapport: 14-3-2019​
VVA1 en VVA4 - De Biezenkamp Leusden
De Biezenkamp is het tweede winkelcentrum van Leusden. In 2016/2017 is het  gebied heringericht waardoor een combinatie van wonen, zorg, onderwijs en winkels is ontstaan. De voorzieningen leiden tot een multifunctioneel gebruik waarbij ook de doorgaande fietsroute tussen Achterveld en Amersfoort geïntegreerd is.  Totaal zijn drie audits uitgevoerd:
  • VVA1 Twee kruispunten oost en west van De Biezenkamp;
  • VVA1 Alternatief Ontwerp kruispunt Asschatterweg-Torenakkerweg;
  • VVA4 Gehele gebied De Biezenkamp
De Baan Verkeersadvies​ heeft in opdracht van Gemeente Leusden de verkeersveiligheidsaudits fase 1 en fase 4 uitgevoerd. Teamlid audit is Johan Vermeeren van VAGN. 
Foto
Opdrachtgever: Gemeente Leusden
Auditfase: 1 Voorlopig Ontwerp
Auditfase: 4 Na openstelling
Auditleider: Dirk de Baan
Teamlid: Johan Vermeeren
Datum rapport: 27-3-2019
Foto
VVA3 en VVA4 - Ring Zuid Groningen: VDL en KW12
De Ring Zuid Groningen maakt deel uit van Rijksweg 7, is ongeveer twaalf kilometer lang en loopt door de stad Groningen van Hoogkerk tot Westerbroek. De weg is belangrijk voor het verkeer van en naar de stad, maar ook voor het verkeer dat Groningen passeert tussen het westen en midden van Nederland, het noorden van Duitsland en verder. De ombouw betreft nieuwe of vernieuwde aansluitingen op de N7, A7, A28 en de onderlinge knooppunten alsook een verdiepte ligging en een aangepaste rijstrookconfiguratie. Het tracé ten zuiden van Groningen wordt een volledige ongelijkvloerse (regionale) stroomweg waarop een maximumsnelheid 80 km/uur zal gaan gelden. Voor bouwcombinatie Herepoort zijn vier deelaudits fase 3 uitgevoerd voor de bypass Verdiepte Ligging (VDL) en bypass Kunstwerk 12  (KW12). Elk van de bypasses is in twee fasen gerealiseerd waarbij telkens een deelaudit is uitgevoerd.
​Eind augustus 2019 is voor het project de eerste VVA4 uitgevoerd.
​De Baan Verkeersadvies​ heeft in opdracht van Combinatie Herepoort de vier deelaudits fase 3 en één audit fase 4uitgevoerd. Teamleden zijn Domien Overkamp en Betty van de Wetering. 

Foto
Opdrachtgever: Combinatie Herepoort
Auditfase: 3 Voor openstelling
Audits: Bypass Verdiepte Ligging
resp. Kunstwerk 12 (KW12)

Auditleider: Betty vd Wetering en Dirk de Baan
Teamlid: Domien Overkamp
Datum rapport: 8-2-2019​ resp. 12-4-2019
​
KoVa-rapportnr.: 19002 resp. 19009
Opdrachtgever: Combinatie Herepoort
Auditfase: 4 Na openstelling
Audit: Bypasses VDL en KW12 
Auditleider: Dirk de Baan
Teamlid:  Betty van de Wetering
Datum rapport: 3-9-2019​
​
KoVa-rapportnr.: 19035
VVA4 - Julianaplein - 's-Hertogenbosch
Het Julianaplein te ‘s-Hertogenbosch is in 2018 omgebouwd van een tweestrooksrotonde naar een ovaal plein met een verblijfsgebied in het middendeel, een ‘ovonde’. Het verkeer op de Koningsweg en Oranje Nassaulaan is doorgaand geworden en rijdt aan de randen van het plein waaraan verkeer vanuit de zijstraten en parallelwegen voorrang dienen te verlenen. Het plein heeft een belangrijke functie voor het keren van bussen die vanaf het busstation vertrekken en in noordelijke richting rijden. Busvervoerder Arriva ondervindt hinder en ongemak van de nieuwe inrichting. Onduidelijkheid over de voorrang zou leiden tot (potentieel) gevaarlijke situaties. Zonder de knelpunten expliciet te benoemen, heeft Arriva Personenvervoer Nederland aan VAGN gevraagd de nieuwe situatie te beschouwen en haar bevindingen in een advies samen te vatten. 
De Baan Verkeersadvies ​is ingeschakeld om samen de schouwing uit te voeren en de verkeersveiligheidsaudit fase 4 te doen.
Foto
Opdrachtgever: VAGN
Auditfase: 4 Na (her)opening
Auditleider: Johan Vermeeren
Teamlid: Dirk de Baan
Datum rapport: april 2019​
Foto
VVA4 - A2 Maastricht, inclusief veiligheidstoets vier tunnels
De A2 ter hoogte van Maastricht is in de periode 2011 - 2016 gereconstrueerd en omge­bouwd van een 2x2 auto(snel)weg met drie gelijkvloerse kruispunten met verkeersregel­installaties en enkele oversteken voor langzaam verkeer tot een 2x2 autosnelweg A2 en een 2x2 autoweg N2. De A2 en N2 voeren door tunnels die twee-aan-twee gestapeld zijn. Op hoofdlijnen bestaat het plan uit:
1.  twee gestapelde tunnels van ± 2,3 km lengte: twee voor het doorgaande verkeer (A2 / hoofdrijbanen) en twee voor het bestemmingsverkeer (N2 / parallelbanen);
2.  twee knooppunten: Geusselt en Europaplein direct ten noorden respectievelijk ten zuiden van de tunnels voor de verbinding van en naar de stad Maastricht;
3.  een volledige verknoping van de A2 en de A79 in het bestaande knooppunt Kruisdonk.

Het totale verkeerssysteem met de tunnelbuizen is gefaseerd opengesteld op 16 december 2016. Toen is de naam “Koning Willem-Alexandertunnel” bekendgemaakt. De hiervoor genoemde punten 1 t/m 3 zijn vanuit Rijkswater­staat audit­plichtig; voor de tunnels is een verkeersveiligheidstoets uitgevoerd omdat deze formeel onder de Tunnelwet vallen. De VVA4 is uitgesteld vanwege ingrijpende aanpassingen die eind 2018 zijn doorgevoerd in de bewegwijzering.
​
In opdracht van Royal HaskonigDHV heeft De Baan Verkeersadvies ​op 28 en 29 maart 2019 samen met teamlid audit Domien Overkamp (RHDHV) de VVA4 uitgevoerd waarbij ook verkeerspycholoog Michel Lambers (Adviesdienst Mens & Veiligheid) door het Projectbureau A2 Maastricht aan het team is toegevoegd.
Foto
Opdrachtgever: Projectbureau A2 Maastricht via RHDHV
Auditfase: 4 Na openstelling
Auditleider: Dirk de Baan
Teamleden: Domien Overkamp (RHDHV) en Michel Lambers (A-MV)
Datum rapport: 18-4-2019
KoVa rapportnr.: 19001​
Foto
Foto
VVA2 - Westelijke ontsluiting op A200 te Halfweg
De herstructurering van de aansluiting van de Haarlemmerstraatweg op de A200 is ten behoeve van o.a. het toekomstige Factory Outlet Sugar City. De huidige twee voorrangskruispunten worden omgebouwd tot kruispunten met verkeerslichten met aan de zuidzijde een extra tak ten behoeve van het Factory Outlet Sugar City. Het aantal opstelstroken op de afritten wordt vergroot.
Het outletcenter Sugar City is vergelijkbaar met andere outletcenters (Roermond, Batavia Stad) en zal tevens bestaan uit een supermarkt, kantoren en andere voorzieningen. Het complex komt nabij NS-station Halfweg te liggen. Totaal worden 1900 parkeerplaatsen gerealiseerd met twee ontsluitingen op het omliggende wegennet. De audit omvat uitsluitend de westelijke ontsluiting van Sugar City en komt uit op de Haarlemmerstraatweg en daarmee op de aansluiting van de N200 en A200.
​De Baan Verkeersadvies​ heeft in opdracht van Nemab Sugar City bv de VVA2 uitgevoerd met teamlid Domien Overkamp. 
Foto
Opdrachtgever: Nemab Sugar City bv​
Auditfase: 2 Definitief Ontwerp
Auditleider: Dirk de Baan
Teamlid: Domien Overkamp
Datum rapport: 10-5-2019​
​
KoVa-rapportnr.: 19021
VVA1 - MIRT Verkenning N65 Vught - Haaren (VKA-plus)
​De Rijksweg N65 verbindt Den Bosch (via A2 en knooppunt Vught) en Tilburg. De toenemende verkeersdruk veroorzaakt met enige regelmaat onveilige situaties. In 2016 is een MIRT-Verkenning uitgevoerd die heeft geresulteerd in een Voorkeursalternatief (VKA). Daarna is een aanpassing doorgevoerd waarbij de gehele N65 tussen Den Bosch en Haaren ongelijkvloerse aansluitingen krijgt. De VVA1 op het VKA is in 2018 uitgevoerd. In 2019 is een VVA1 op het VKA-plus gedaan. Ook hier wenst de Provincie Noord-Brabant het veiligheidsniveau voor het verkeer op de N65 èn de omliggende en aansluitende wegen te verbeteren. De Provincie heeft ook voor deze audit De Baan Verkeersadvies ​ingeschakeld om het ontwerp van het VKA-plus aan een verkeersveilig­heidsaudit te onderwerpen. Dirk de Baan heeft hiervoor Betty van de Wetering (Betty's Travels) als  audit teamlid betrokken. De rapportage heeft het auditteam toegelicht aan het projectteam van de Provincie Noord-Brabant en het ontwerpbureau Royal HaskoningDHV.
Foto
Opdrachtgever: Provincie Noord-Brabant
Auditfase: 1 Voorlopig Ontwerp
Auditleider: Dirk de Baan
Teamlid: Betty van de Wetering
Datum rapport: 21-6-2019​
KoVa rapportnr.: 19027
Foto
VVA1 - MIRT Verkenning N65 Vught - Haaren (VKA-plus)
​De Rijksweg N65 verbindt Den Bosch (via A2 en knooppunt Vught) en Tilburg. De toenemende verkeersdruk veroorzaakt met enige regelmaat onveilige situaties. In 2016 is een MIRT-Verkenning uitgevoerd die heeft geresulteerd in een Voorkeursalternatief (VKA). Daarna is een aanpassing doorgevoerd waarbij de gehele N65 tussen Den Bosch en Haaren ongelijkvloerse aansluitingen krijgt. De VVA1 op het VKA is in 2018 uitgevoerd. In 2019 is een VVA1 op het VKA-plus gedaan. Ook hier wenst de Provincie Noord-Brabant het veiligheidsniveau voor het verkeer op de N65 èn de omliggende en aansluitende wegen te verbeteren. De Provincie heeft ook voor deze audit De Baan Verkeersadvies ​ingeschakeld om het ontwerp van het VKA-plus aan een verkeersveilig­heidsaudit te onderwerpen. Dirk de Baan heeft hiervoor Betty van de Wetering (Betty's Travels) als  audit teamlid betrokken. De rapportage heeft het auditteam toegelicht aan het projectteam van de Provincie Noord-Brabant en het ontwerpbureau Royal HaskoningDHV.
Foto
Opdrachtgever: Provincie Noord-Brabant
Auditfase: 1 Voorlopig Ontwerp
Auditleider: Dirk de Baan
Teamlid: Betty van de Wetering
Datum rapport: 21-6-2019​
KoVa rapportnr.: 19027
Foto
VVA2 - Kruispunt N280 - Wilhelminasingel te Roermond
De N280 vormt van oudsher de verbinding tussen Roermond en Weert. Het is de belangrijkste oost-westverbinding in Midden-Limburg. De intensiteiten nemen jaarlijks toe en daarom hebben Provincie Limburg en de gemeente Roermond besloten de verbinding te verbeteren zodat de N280 beter aansluit op de A2, de A73 en de B52 naar Duitsland.
De N280 in Roermond zelf wordt deels verdiept aangelegd waarbij tevens een parallelweg voor bestemmingsverkeer wordt gerealiseerd. Bij twee kruispunten kan dit verkeer de (verdiept liggende) hoofdrijbaan passeren; dit zijn de Schipperswal en de Wilhelminasingel.  
De audit betrof uitsluitend het het VRI-kruispunt N280-Wilhelminasingel. Dit kruispunt ontsluit aan de zuidzijde de oude binnenstad van Roermond en aan de noordzijde het Designer Outletcenter (DOC). Het kruispunt wordt met verkeerslichten geregeld doch er bestaan twijfels ten aanzien van de verkeersveiligheid bij het functioneren in zowel de normale situatie en indien deze onverhoopt uitvallen. Belangrijke kwestie is het gelijktijdig kunnen oprijden van vier vrachtwagens over het kruispunt (zie afbeelding hiernaast).
​
​In opdracht van Provincie Limburg heeft De Baan Verkeersadvies ​met teamlid audit Betty van de Wetering (Betty's Travels) de VVA2 uitgevoerd.
Foto
Opdrachtgever: Provincie Limburg
Auditfase: 2 Definitief Ontwerp
Auditleider: Dirk de Baan
Teamleden: Betty van de Wetering
Datum rapport: 26-6-2019
Foto
VVA1 - Vechtdalverbinding: aansluiting A28 - N340
Dagelijks rijden er veel (vracht)auto's vanuit het oosten van Overijssel via de N340, N48 en N377 naar Zwolle, Ommen, Hardenberg en omgekeerd. Vooral in de spits is de doorstroming problematisch en treedt er congestie op. Daarnaast zijn deze wegen niet duurzaam veilig ingericht. Om het verkeer ook op de langere termijn veilig en vlot af te wikkelen, heeft de provincie besloten deze wegen aan te passen. 

De N340 sluit door middel van een nieuw knooppunt aan op de A28. De N340 bestaat nabij het knooppunt uit 2x2 rijstroken en op relatief geringe afstand van het knooppunt ligt een ongelijkvloerse aansluiting met de Kranenburgweg. De spoorlijn Meppel-Zwolle en De Bese kruisen de N340 ongelijkvloers. De VVA1 betrof uitsluitend de aansluiting van de N340 op Rijksweg A28.

In opdracht Provincie Overijssel via Royal HaskonigDHV heeft De Baan Verkeersadvies ​samen met teamlid audit Domien Overkamp (RHDHV) de VVA1 uitgevoerd. 
De rapportage heeft het auditteam toegelicht aan het projectteam van de Provincie Overijssel en Royal HaskoningDHV.
Foto
Complete Vechtdalverbinding
Opdrachtgever: Provincie Overijssel via Royal HaskoningDHV
Auditfase: 1 Voorlopig Ontwerp
Auditleider: Dirk de Baan
Teamleden: Domien Overkamp
Datum rapport: 9-8-2019
KoVa rapportnr.: 19030
Foto
Foto
VVA1 - N33 Zuidbroek - Appingendam (N33 Midden)
De N33 is de rijksweg tussen Assen en de Eemshaven. Deze weg is in de jaren '60 van de vorige eeuw aangelegd ter verbetering van de bereikbaarheid van noordoost Nederland. Zo verbindt de N33 de plaatsen Delfzijl, Winschoten en Veendam direct met Assen, waar deze weg aansluit op de A28 Groningen-Hoogeveen. 

De realisatie van de verdubbeling van de N33 tussen Assen en Zuidbroek (N33-Zuid) is afgerond. De N33-Midden tussen Zuidbroek en Appingedam wordt een 2x2 regionale stroomweg met ongelijkvloerse aansluitingen. De verkeersveiligheidsaudit betrof het wegvak tussen km. 42,6 (net ten zuiden van knooppunt Zuidbroek) en km. 61,7 direct ten zuiden van de brug over het Eemskanaal. 

Via Provincie Groningen is in opdracht van Rijkswaterstaat Noord-Nederland door De Baan Verkeersadvies ​deze audit uitgevoerd met teamlid audit Domien Overkamp (RHDHV). De rapportage heeft het auditteam toegelicht aan het projectteam van de Provincie Groningen, de gemeente Kerkrade en Politie Limburg.
Foto
Wegtracé N33-Midden
Opdrachtgever: RWS Noord-Nederland en Provincie Groningen
Auditfase: 1 Voorlopig Ontwerp
Auditleider: Dirk de Baan
Teamleden: Domien Overkamp
Datum rapport: 21-10-2019
KoVa rapportnr.: 19042
Foto
Nieuwe aansluiting Siddeburen
VVA1 - Tram Maastricht - Hasselt Nederlands gedeelte op maaiveld)
​Om de bereikbaarheid tussen Belgisch Limburg en Maastricht te verbeteren, werken de Belgische en Nederlandse overheden en de Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn gezamenlijk aan het tot stand 
brengen van een geëlektrificeerde tramverbinding tussen Hasselt en Maastricht. Het gedeelte in Nederland betreft circa 3,8 km, waarbij de tram ter hoogte van de Noorderbrug van bestaand spoor (2,8 km) naar maaiveld gaat. Vanaf hier mengt de tram met het stedelijk verkeer over een lengte van circa 1 kilometer, waarvoor een nieuwe railverbinding in de bestaande wegverharding wordt aangelegd.

Door het mengen van de tram met overige weggebruikers wordt er een nieuwe modaliteit in het verkeerssysteem geïntroduceerd, die deels een eigen ruimte vraagt en met specifieke regels is omgeven. Derhalve is in de audit extra aandacht voor het mogelijke verkeers-gedrag door overige weggebruikers en hun verkeersveiligheid. 

De opdrachtgever Belvédère WOM BV Maastricht, opgericht door de gemeente Maastricht, was op zoek naar een auditor die ervaring had met audits waarbij een tram in het straatbeeld aan de orde was. Samen met Nordine Bouchiba van  Grenspaal 12 heeft Dirk de Baan ​van De Baan Verkeersadvies ​deze verkeersveiligheidsaudit uitgevoerd. Dirk had voldoende ervaring met audits met trams in Amsterdam en Delft.
De rapportage het auditteam toegelicht aan het projectteam van de gemeente Maastricht en Belvédère.

Foto
Animatie tramrit door Maastricht.
Opdrachtgever: Belvédère WOM B.V. via Grenspaal 12 
Auditfase: 1 Voorlopig Ontwerp
Auditleider: Nordine Bouchiba (GP12)
Teamleden: Dirk de Baan
Datum rapport: 6-12-2019
Foto
Ontwerp van de eindhalte Maasboulevard
Proudly powered by Weebly